Konferencije su najbolji način da na istome mjestu povežete vaše potencijalne partnere, klijente i konkurenciju.

Sada se sigurno pitate, po kojoj logici je to dobra stvar?!

Kako bi reagirali da Vam kažem da to potencijalno sve može biti ista osoba?

Konferencije: Dr. Jekyll and Mr. Hyde

Organiziranje konferencije je često poput dobre runde šaha, jedina je razlika što umjesto 2 igrača imate desetke, čak i stotine njih. Svi su se pronašli na ovome polju jer imaju neke slične ili čak iste interese i svjesni su zašto se konferencija isplati više od reklame uz autoput. Neki su odmah u startu potencijalni klijenti, koji su došli na konferenciju kako bi pronašli stručnjake u tome ogranku čije bi usluge htjeli kupiti. Neke osobe su partneri. Ljudi koji ne rade isti pokao kao i Vi, ali su usko povezani sa Vama te Vam mogu potencijalno pomoći u proširenju Vašega poslovanja. No, većina ljudi koji će doći su Vaša konkurencija, ljudi sa sličnom količinom znanja i sličnim vještinama. Zašto želite biti u istoj prostoriji sa njima?

Zato, jer Vi možete od konkurencije stvoriti i partnera i klijenta.

Kada zastanete na trenutak, imate li kapacitete da poslužite sve klijente koji Vam dođu u Vašu tvrtku? Ukoliko je odgovor da, odlično, možete preskočiti dio konferenciji koji govori o optimizaciji poslovanja i razgovarati sa zgodnom kolegicom/kolegom pored sebe. Ukoliko je odgovor ne, to znači da trebate partnere, ali ne one koji ne rade isti posao kao i Vi, već one koji rade isti posao kao i Vi.

Zašto se ne smijete bojati konkurencije?

Ukoliko Vam je poslovanje uspješno, dogoditi će se kad-tad trenutak da nećete moći preuzeti sve klijente. Tada morate od svoje konkurencije kreirati izvor zarade. Nemojte im prodati klijenta bez zarade, zatražite proviziju ili protuuslugu. Naučite njihovu ponudu, čak i ponude za zadržavanje korisnika koji želi otići od Vas. Konkurencija Vam ne mora biti neprijatelj.

Prvi puta sam to shvatio kada jedan od mojih automehaničara nije imao slobodan termin za popravak moga Golfa 3. Preporučio mi je drugoga mehaničara, daleko mlađega od sebe. Kada sam došao do novoga mehaničara, tamo me dočekao stari koji mu je donio dijelove te nakon što je popravak bio gotov on je došao po svoju proviziju. Od tada, svaki puta kada bih išao kod toga mehaničara, ovaj mu je dostavljao dijelove i uzimao proviziju nakon odrađenog posla, makar nije imao “slobodan termin” za moj automobil dok je on u međuvremenu servisirao automobile čiji popravci su daleko skuplji.

On se nije bojao konkurencije. On ju je stvorio kako bi zaradio na njoj.

Što imaju konferencije i automehaničari zajedničko?

Interes.

Oba automehaničara su imali zajednički interes, a to je zarada na poslu koji rade. Isto je sa Vašim poslovima i konferencijama posvećenih Vašim interesima. Konferencije služe da bi učili od Vaše konkurencije koji će se istinski potruditi da Vam odaju svoje tajne. Ukoliko organizirate sami konferenciju, stavite ih da budu prije Vas i izmjenite taktike sukladno njihovim izjavama. Uključite se u panele. Ukoliko niste izvrstan govornik (a pretpostaviti ćemo da jeste, jer da niste ne bi došli do ove razine), uzmite člana Vašega tima koji ima iste interese kao i Vi i ponudite mu da Vas zamjeni na podiju. On će se osjećati uvaženo i porasti će mu moral.

Pobijedite u igri šaha. Vi niste ovdje pijun, Vi ste kralj i Vaš cilj je zadržati krunu ili ju osvojiti ako ju nemate.

Konferencije služe da bi Vi pobijedili

Na kraju svake bitke, shvaćate da je rat dugotrajan i zahtjevan. Jedna pobjeda nije dovoljna, kao niti jedna konferencija. Usavršavajte se, učite, pronađite ljude sa zajedničkim interesima. Naučite kako stvoriti profit iz svakoga.
Zapamtite, kada nudite iste uvjete kao i svi, prijatelji će se prije obratiti Vama nego drugima.

Također zapamtite, nudite li gore uvjete nego drugi, prijatelji će se i dalje obratiti prvo Vama.

Autor: Matija Pinko